ALLTOGETHER Arteground Art Festival Baltic 2010-2016 exhibition in Viljandi City centre Gallery, Estonia 8.6.-1.7.2016
I take part of ALLTOGETHET group -exhibition in summer 2016.
FIN: Teokseni käsittelee eri tasoilla “veitsen terällä olemista”: sukupuolirooleja, ihmisyyttä, väkivaltaa ja hyvän ja pahan problematiikkaa. Olen ommellut työn käsityönä ja sen materiaalit koostuvat tekstiiliprinteistä, pitseistä ja erilaisista kankaista. Työssäni kohtaavat femistinen romantinen maailmankuva pitseineen ja vastakohtanaan veitset arjen realismina väkivallan, pahuuden ja tietynlaisen vanhan maailman miehisyyden sympoleina. Olen pohtinut työni kautta niin fyysisiä kuin psyykkisiä leikkauksia, leikkauspisteitä, joita elämänkaaremme tuo eteen, kun syväjäädytetty aines ihmisen sisimmässä nostetaan esiin tavalla tai toisella elämänkulun myötä se voi asettaa ihmisyyden hetkeksi tietynlaiseen rajan eteen. Ihminen joutuu väistämättä pysähtymään, sillä vanha on vanhaa ja uusi on uutta. Syväjäädytetty kuitenkin jossain vaiheessa suljetaan ja elämä jatkuu, uudenlaisena kaiketi.
ENG: My work handles "being on the edge" at various levels: gender roles, humanity, violence and problematics between good and evil. I have hand-stitched the work, and its materials consist of textile prints, laces and different sorts of fabrics. In my work feminism and lacy romanticism meet knives as symbols of violence, evil, and old patriarchal world. Through my work, I have thought about both physical and mental cuts - intersections that our life brings forward - when deep frozen matter in human life gets surfaced in one way or another through course of life, it can place humanity at some kind of intersection for a moment. Inevitably you must stop because old is old, and new is new. In any case, deep frozen is closed at some point and the life goes on, in a different manner, probably.
ALLTOGETHER Arteground Art Festival Baltic 2010-2016 exhibition in
Viljandi City centre Gallery, Estonia Photo: Madara Gulbis
Photo when they build up exhibition
FIN: Teokseni käsittelee eri tasoilla “veitsen terällä olemista”: sukupuolirooleja, ihmisyyttä, väkivaltaa ja hyvän ja pahan problematiikkaa. Olen ommellut työn käsityönä ja sen materiaalit koostuvat tekstiiliprinteistä, pitseistä ja erilaisista kankaista. Työssäni kohtaavat femistinen romantinen maailmankuva pitseineen ja vastakohtanaan veitset arjen realismina väkivallan, pahuuden ja tietynlaisen vanhan maailman miehisyyden sympoleina. Olen pohtinut työni kautta niin fyysisiä kuin psyykkisiä leikkauksia, leikkauspisteitä, joita elämänkaaremme tuo eteen, kun syväjäädytetty aines ihmisen sisimmässä nostetaan esiin tavalla tai toisella elämänkulun myötä se voi asettaa ihmisyyden hetkeksi tietynlaiseen rajan eteen. Ihminen joutuu väistämättä pysähtymään, sillä vanha on vanhaa ja uusi on uutta. Syväjäädytetty kuitenkin jossain vaiheessa suljetaan ja elämä jatkuu, uudenlaisena kaiketi.
ENG: My work handles "being on the edge" at various levels: gender roles, humanity, violence and problematics between good and evil. I have hand-stitched the work, and its materials consist of textile prints, laces and different sorts of fabrics. In my work feminism and lacy romanticism meet knives as symbols of violence, evil, and old patriarchal world. Through my work, I have thought about both physical and mental cuts - intersections that our life brings forward - when deep frozen matter in human life gets surfaced in one way or another through course of life, it can place humanity at some kind of intersection for a moment. Inevitably you must stop because old is old, and new is new. In any case, deep frozen is closed at some point and the life goes on, in a different manner, probably.
Translation: Mika Salminen
Laura
Kärki, 2016,
“Deep
frozen has been opened, deep frozen has been closed”
Materials:
textile prints and laces
50cm
x 50cm
Viljandi City centre Gallery, Estonia Photo: Madara Gulbis
Photo when they build up exhibition
Kommentit
Lähetä kommentti